Different, men ändå ganska same same

2013-01-22 19:23:00
.
Nej vad säger ni (när jag skriver ni så syftar jag på er två, möjligtvis tre, som fortfarande kikar in här då och då och suckar över den usla uppdateringen) är det dags? Har ni tröttnat på enduro än? Ja, nu är det dags.
 
Så... Nytt år. Nya möjligheter. Nya äventyr. Samma gamla måsten.
Jag syftar så klart på den där examen som jag fortfarande inte lyckats att ta. Visst, den är närmre än någonsin men vad hjälper det när min tumme sitter fast så jäkla hårt (ni vet var) att jag faktiskt börjat vänja mig vid att leva som enarmad.
 
Men lyckligtvis har jag inte gett upp hoppet. Jag kan. Jag vill. JAG SKA! Fast egentligen vill jag ju inte, och att jag kan är ju bara nått jag hoppas på. Men ska, det ska jag. Ja, jag måste ju... (tung utandning). Däremot tror jag att livet efter examen kommer att vara ganska kul. Framförallt det där med lön. Kul! Sen blir det ju säkert roligt att göra nåt vettig på dagarna (visst) och träffa nya arbetskamrater. Gå på after work. Men framförallt det där med lön.
 
Ett annat gammalt måste är ju det där med träning. Det känns som världens klyscha att börja ett nyttigare liv i januari, men vad fan gör man då? Det gör ju inte saken lättare av att skjuta upp det till mars, även om det skulle kännas lite mer ärligt och inte lika 'hej-jag-är-preciiiiis-som-alla-andra'. Men om jag nu ska vara ärlig så har själva träningen inte kommit igång ännu. Jag bestämde mig för vilket gym jag ska joina och sen tog det stopp. Viljan finns där men även här får jag hänvisa till ovanstående problem - jag får inte loss tummen.
 
Maten är däremot en annan femma. Jag har inte ätit en enda fralla sen klockan slog 2013 och både godis och liknande har minskat rejält i intag. Att jag har en gottegris till sambo gör absolut inte saken lättare, men jag försöker så gott jag kan. Ibland går det, ibland inte. Men i det stora hela är jag ganska nöjd med min insats. Men återigen, januari. ALLA är väl nyttiga i januari...
 
Oj, nu sprang det här inkägget ifrån mig känner jag. Tanken var ju att visa lite bilder från min och syrrans Spanien-trip som vi gjorde i november, eller dela med mig av mysiga foton från nyår i fjällen. Men det kanske kan bli nästa inlägg istället?
 
Några bilder får ni väl ha ändå för ett bildlöst inlägg är ju dödstrist.
 
Hemmagjord müsli - Räksallad - Rotfrukter i ugn - Turkisk yoghurt med hallon och valnötter
   

Kommentarer
Postat av: Anna

Du kommer ta examen, du är grym! :) att börja plugga igen så efter ha jobbat o fått lön är grymt!
O jag fattar inte hur du klarar att inte äta godis med massa hemma.. det är också grymt!
Snart får vi gå på AW ihop, det vet jag :) puss på dig

2013-01-28 @ 08:19:09
Postat av: Kalle

Examen va ska man me den till det är ju ingen som tittar på pappret ändå eller?
Men det kan ju va gott o amortera eller?
Du fixar det nog med uppsatsen, allt är visst jobbigt så fort det tar emooooot eller?
Livet kan vara en RÄKMACKA eller?
Examen först och sedan MACKAN eller?

2014-02-03 @ 19:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0