Studentmat?

2009-03-01 18:28:08
.

Snabbnudlar, mackor, konserver, makaroner med ketchup eller pulvermos med fiskpinnar. Nej, på Bäckgatan 12 äter vi  minsann ingen klassisk studentmat. Här äter vi ingen studentmat - alls.  Menyn består bland annat  av indisk köttgryta med saffransris, hemmagjorda thaiköttbullar, pestobakad ugnslax med rostade rotfrukter och Carte d'or glass med exotiska frukter.


Panerad chévreost, machetesallad med senapsvinäger toppat med finhackad solmogen tomat. Detta bestod fredagens förrätt av. Bara som ett exempel på min matvardag.

Okej, helt ärligt så har jag hört rykten om att min granne äter både pulvermos och färdigstekta köttbullar ibland. Och i ärlighetens namn så äts det mängder av fiskbullar, spaghetti och köttfärsås och rotfruktssoppa innanför dessa fyra (?) väggarna. Men snabbnudlar, det finns det faktiskt inte ens i skafferiet. Där drar jag min gräns. Och hallå - 8 points! Inte värt det.

Ikväll blir det ugnsbakad kyckling med härlig sås. Mmmm... Jag är hungrig!
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0