Frivillig husarrest

2010-04-02 17:27:02
.
Haha vad jag lyckades lura er igår. April, april!! Jag känner mig väldigt nöjd. Själv klarade jag mig hela dagen utan att bli dragen vid näsan en enda gång. Jag utsattes för lite tarvliga försök innehållandes en vänsterhand med sex fingrar, en jordbävning i Göteborg samt en attack mot Operahuset här i Sydney, men inte gick jag på det inte. En eloge för försöken dock och bättre lycka nästa år, eller möjligtvis i maj. Tsss... ;)

I dag har jag inte gjort mycket nytta. Jag har i och för sig pluggat litegrann men det går änna ett steg fram och två tillbaks känns det som. Men hellre det än bara baklänges antar jag... I dag höll jag på med min detaljerade filmanalys av öppningsscenen i Ingmar Bergmans Det sjunde inseglet. Egentligen borde jag börja skriva på min uppsats i kursen English text & writing där vi ska svara på om det är viktigt att ha kunskap om kontext för att förstå texter. Vi ska använda oss av två litterära texter och sen svara på frågan utifrån olika teorier som vi diskuterat i kursen. Tack och lov att uppsatsen bara ska vara 1500 ord.

Förutom mitt tafatta försök till studerande har jag och Juliette bara degat i våra sängar, surfat på webben (borde surfa på havet istället) lagat mat och glott på tv. I går var det samma visa för mig. Juliette hade uni på dagen och gick ut med några klasskompisar i gårkväll men jag, med min nya förkylning, orkade inte hänga med utan låg hemma och kollade på film. Ganska skönt faktiskt och i dag känns förlylningen redan bättre.

Jag tror att det har varit rätt ok väder i dag. Jag satt på balkongen en stund och pluggade och då sken solen så skönt. Men det kanske bara var just då, vad vet jag?

Imorn ska jag fortsätta med mitt långsamma pluggade men först blir det en brunchdejt med Malin i Darling Harbour. Jag ska vara där halv elva så det är nog lika bra att jag försöker sova nu. Klockan är ju ändå halv tre. Jag tänkte att jag skulle promenara genom Botanical Garden bort dit och det tar ju ändå runt 45 minuter. Kanske blir tåget om jag är sen men då får jag allt promenera hem sen.

Hörs imorn. Gonatt!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0