Darling Harbour.Pancakes.Botanic Garden

2010-04-03 18:50:08
.
Som sagt, pannkaksbrunch i Darling Harbour med Malin, hennes roomie Sofia och Sofias kompis Gustav. Herregud vilken laddning man fick. Jag var dock sjukt hungrig och beställde tre pannkakor istället för två, vilket var helt onödigt. Jag tror att en och halv pannkaka låg kvar på tallriken när servitrisen bar ut den till disken. Jag som aldrig lämnar mat och speciellt inte sån mat. Men det gick verkligen inte. Sen måste jag faktiskt säga att de inte riktigt var så goda som jag hade hoppats. Det var absolut inget fel på dem men de nådde inte riktigt upp till mina förväntningar.

Efter den massiva lunchen rullade vi runt i några affärer innan jag och Malin tog färjan tillbaka till Circular Quay, som är färjeläget i city. Därifrån strosade jag hem genom Botanic Garden och Woolloomooloo, och duktig som jag var hade jag kameran med mig.


Darling Harbour




Mina chocolate- och buttermilk pancakes med grillad banan, valnötter, chokladglass, grädde och chokladsås.


Malin åt breakfast pancakes med lönnsirap, bacon, stekt ägg, grillad banan och ananas.


Malin insuper solen på färjan från Darling Harbour.


Ja, alla vet vi vad det här är för byggnad. Och visst vet vi att den är ritad av en dansk designer och klädd i svenskt kakel från Höganäs?


På väg av färjan när vi lagt till tillbaka i Circular Quay. Färjor och skyskrapor - inte riktigt en kombination vi är vana vid hemma.


Royal Botanic Garden




Det är många som väljer att gifta sig i Botanic Garden. Jag kan förstå varför.


Woolloomooloo. Tydligen bor Russell Crow allra längst ut i husen till höger. Jag är 90 procent säker på att jag gick förbi hans fru här för nån månad sen. Och ja, jag vet hur hon ser ut. Jag vet till och med vad hon heter :)


Dödens trappor. När man kommer hit är det bara att ta några djupa andetag och börja klättringen.
   

Kommentarer
Postat av: Karin

Va kul med bilder! De dära pannkakorna såg ju inte äckliga ut alltså!:) och vad vackert det är i hamnen.. hur varmt har ni det?

Kanske varmare än oss ;) men jag har faktiskt suttit ute o solat lite igår o idag! (höll på frysa ihjäl idag så uthärdade bara en kvsrt, men ändå!) :) puss

2010-04-04 @ 11:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0