En dag i Royal National Park

2010-04-18 10:46:26
.
Vi tyckte att det blivit dags för en liten road trip, så i går packade vi in oss i en vår hyrda Corolla och körde ner till Royal National Park. Jag, Jona, Franzi och hennes arbetskompis Stefan vandrade runt i parken i cirka fyra timmar och det var verkligen superhärligt. Soligt, svettigt och absolut värt besväret. Vi stannade på en bergsklack för lite fika och utsikten var breath taking. Men dagen var inte bara frid och fröjd...

När vi haikat klart åkte vi bort till en strand där vi åt lunch och det var då mina mindre trevliga djur-encounters började. Eftersom vi skulle gå på stranden tog jag av mig barfota och rullade upp tightsen och då ramlar det ut en blodigel på marken. Fylld med mitt blod (fy fan jag ryser bara jag tänker på det). Den har på något sätt lyckas ta sig in under tightsen och sugit sig fast på min ankel. Eeeeew!!

Men det slutade inte där. När jag kommit över äckelkänslan från min sugande fripassagerare satte vi oss i gräset för att äta. Självklart sätter jag mig rakt i ett myrbo. Självklart...
Men maten var god så resten av lunchen var mysig.

När vi ätit klart åkte vi bort till ett annat ställe i parken där det är en fin utkiksplats. Vi gick där på stigen och pratade när jag plötslig inser att jag trampar på en orm. Dryga halvmetern och tjock som en hot dog. Jag skrek och sprang därifrån innan den hann bita mig (om det nu var det den hade tänkt göra?)
De andra började fundera på om det var dåligt att ha med mig eftersom jag drog till mig alla djur eller om det var bra då jag var den som råkade ut för allt. Ja, jag vet inte jag... Men jag har ju å andra sidan mycket roligare historier att berätta :)

I det stora hela var det helt enkelt en riktigt bra dag!




























  

Kommentarer
Postat av: Minna

Gud vilken härligt dag ni verkar haft! Men fy fan för alla äckiga djur. Vi tror för övrigt att vi har råttor under diskbänken. Det försvinner massa mat ur får kompost så nån äcklig jävla tjuv bor nog där. Nu är det jag som ryser och ringer hyresvärden imorgon... Uäk.

Puss

2010-04-18 @ 14:12:07
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sanna

GAAH! Jag hade inte klarat en orm. Inte en chans! Jag hade lagt mig ner och dött bara av chocken, eller sprungit tills mina ben ruttnat av trötthet.. Eller nåt..



Glad att du vill berätta detta, men guuäääk! Hoppas att du håller dig från alla äckliga djur i fortsättningen! ;) KRAM

2010-04-18 @ 15:42:27
URL: http://sannalangvik.blogspot.com
Postat av: Karin

Usch usch usch, blodiglar är nog det äckligaste som finns (t.o.m värre än fästingar!!) kändes det inget? hur såg det ut sen? typ som ett sår eller? :) spännande! Du verkar ha det bra iaf, skönt! O så fin e du på alla kort! Pusspuss

2010-04-18 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0