Outdoor studies

2010-04-08 05:10:53
.

De senaste dagarna har jag suttit fastklistrat i min säng och bara försök skriva klart mina uppgifter som ska in imorn, måndag och onsdag. Kanske låter som jag ligger hyfsat bra till med planeringen, men här måste man först lämna in alla assignments via turnitin. Det är en databas som skannar allting och kontrollerar så studenter inte plagierar, varken varandra eller andra källor. Eftersom i stort sett alla skannar sina uppgifter samtidigt så kan det ta upp till 24 timmar och då gäller det ju att vara färdig i tid så man hinner få tillbaka turnitin-rapporten och kan skriva ut den och lämna in tillsammans med uppgiften. Lite krångligt kan ju jag tyckta, men det verkar ju hindra folk från att cut & paste så det är la bra.

Igår blev jag iallafall äntligen klar med uppgiften som ska in imorn.  Det var den jobbigaste, ni vet den med teorier och kontext och skit, så det känns gött att den är färdig. Jag vet inte riktigt om jag fattat grejen men så länge den är godkänd så är jag nöjd.

Det jag skulle säga var iallafall att eftersom jag suttit inne i flera dagar så kände jag att det var dags att få lite frisk luft i lungorna så jag tog mitt pick och pack och gick ut. Ja ut på balkongen då alltså. Tänkte att jag kunde plugga här en stund. Åt frukost här ute också. Väldigt trevlig måste säga. För några dagar sen hittade jag ett soffbord när jag var ute  och gick (här lägger folk ut saker de inte vill ha på trottoaren) så jag tog det och nu har vi både bord och stolar här.

Herregud solen gassar på som sjutton nu, det är nog nästan så jag får ta av mig leggingsen. Fast solen kommer bara åt delar av kroppen och den lyser genom räcket så en bränna hade kanske inte varit så lyckat.  Sen vill jag ju inte flasha folk som går förbi nedanför heller ;) Men nej det här håller inte, jag måste byta till shorts eller nått. Vaaaarmt! Shit, tangenterna blir ju också skitvarma i solen. Det bränner som fasen på mina fingertoppar och ag som knappt kan skala ett nykokt ägg utan att få brännskador, hur ska det här gå?

Oj vad jag maler på. Det jag egentligen ville säga var att jag sitter ute på balkongen och pluggar. Det är ju inte helt värdelöst att vara student i Sydney :)

Hoppas ni får en trevlig torsdag!
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Rub it in....

2010-04-08 @ 10:00:02
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fan vilken smart grej! Låter som att du inte har det döjobbigt där borta! ;)



Take care! No worries!

2010-04-08 @ 12:10:56
URL: http://sannalangvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0