Vad blir det för mat?

2010-04-11 14:36:54
.


Daddy, hur stolt är du inte nu då?! Stora tjejen lagar minsann fiskmiddagar även här borta i Australien. Jag är sjukt nöjd och gott som tusan var det också.

Jag blev så himla sugen på fisk förut så det fick bli en liten sväng till Coles där jag haffade tre stora fina benfria filéer för 5 dollar. Det är inte ens 35 spänn, hallå eller?! Nu blir det minsann fisk oftare. Jag har köpt lax nån gång innan men den kostar ju 200kr/kg och det är faktiskt lite för dyrt för en student.

Den här fisken heter basa och är tydligen en sötvattensfisk från Vietnam. Det är säkert en skitfisk, men med min senap-, äpple- och purjulöksås smakade den kanon.
  

Kommentarer
Postat av: Wilda

Vaddå ambitiöst! =) Bra jobbat!

2010-04-12 @ 08:24:56
URL: http://wilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0