What, are we in Bondi?! - Jag

2010-04-29 08:49:48
.
Här är lite bilder från Anzac day med tillhörande ledig måndag. Jag var modig och körde på röda läppar när det vankades utgång. Det kommer definitivt köras en favorit i repris på den, det kan jag försäkra er om. Kvällen började lite försiktigt med goone och anzac biscuits hemma på vår balkong. Sen åkte vi hem till Calvin, en arbetskamrat till Franiz, och där hade de klämt in cirka 20 pers i ett vardagsrum på max 16 m2. Det var trångt, svettigt och fullt av nördar. Franzi läser till ingenjör inom robotteknik eller nått i den stilen och hon och hennes "arbetskamrater" är alla här från olika delar av världen för att på ett eller annat sätt göra examensarbete, doktorera eller bygga robotar. Ja ni förstår ju vilket nördgäng hon (numera vi) hänger med. Hon kallar sig själv för the queen of geeks. Hade jag haft en "gillar knapp" hade jag tryckt på den nu. Robotfolket går hem hos mig iallafall och speciellt deras queen.

Vi förfestade och lekte drinking games hemma hos Calvin innan vi drog ner till Darling Harbour och sen vidare in mot stan. Dansade ett tag på en kräkluktande klubb vars namn jag bara minns påminner om ett hundnamn och sen helt plötsligt möttes vi alla på Bondi beach och då var solen uppe igen. Detaljerna håller jag nog för mig själv än så länge men jag kan ju säga att det kändes som jag klivit rakt in på en fest med temat "ursäkta jag har nog kommit fel" när jag låg och "solade" på en handduk på Bondi beach iklädd svart klänning, svarta strumpbyxor och svarta converse. Det gjorde ju inte saken bättre när jag fick låna en fleeceväst för att jag frös. Men i ärlighetens namn så var vinden lite kall och det var faktiskt inte bara jag som inte var klädd i badkläder.

Vi hängde kvar i Bondi tills baksmällan började ge sig till känna och sen drog vi hem till vårt kära Darlinghurst. Trötta, glada, nån lite smått deppig, nån ganska nöjd, alla bakis, mätta och frusna.
Anzac wekeend - en helg att lägga på minnet. For sure.

Ta ta!
  
Och förresten, nej det finns ingen hemlig romans mellan mig och Jona att berätta om. Ingen öppen heller för den delen. Ingen romans alls helt enkelt, bara vänskap. Nu vet ni ;)
















   

Kommentarer
Postat av: Minna

Gaddamn vad snygg du är! Och vad roligt du har det. sweet! puss

2010-04-29 @ 09:48:32
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: mammi

Hejhej! Det är väll kul med olika kategorier av folk, alltid lär man sig nått!!!! (-: Du verkar iallafall trivas. Å som Minna säger... gaddamn vad snygg du är! Har du fått det nya telenr av mig? smsa så vet jag. Ha det gött, å var rädd om dig! PUSSPUSS!

2010-04-30 @ 10:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0