Homeless spotted drinking champagne in the Opera house

2010-02-20 05:11:21
.
Synd att rubriken inte far plats. Men men...

Ledsen for den kassa uppdateringen. Allt blir sa mycket krangligare nar man inte har internet hemma, eller ett hem for den delen. I dag skulle jag och Juliette aka runt med en bostadsformedlare och kolla lite olika lediga rum, men nar vi kom dit fick vi veta att vi blivit ombokade tills pa mandag. Aaaaaah, skjut mig. Jag sa just till Juliette att den har jobbiga veckan kommer vi skratta at om ett tag, nar allt har ordnat upp sig. Men just nu ar det lite frustrerande.

Men allt ar minsann inte jobbigt. Ah nej. I gar satt vi till exempel  i Operahusets lyxiga restaurang och drack fin fin champagne, med personalen, efter stangning. Hur det ar mojligt? Jo, Malin jobbar namligen i Oprahusets bistro. Sa ligger det till. Inte alla som kan skryta med att de forfestar dar. Det kostar ju for fasen pengar att bara fa ga runt dar inne. It's all about who you know. Resten av kvallen dansade vi bort pa en klubb som heter Home. Kom hem pa morgonkvisten och somnade sa skont sa.
Orientation day igar ocksa ja. Inte sa mycket att saga om det egentligen. Traffade tva trevliga kanadensiska brudar men de bor langt bort och kommer troligtvis inte plugga pa mitt campus. Got med lite sallskap under dagen dock. Krokodiler, ormar och en abourigin (stavning?) fick jag se ocksa. Ganska meningslos dag egentligen men nu har jag iallafall ett student card och aker billigare med taget. Det gillar vi.
Om jag far till det som jag vill sa blir det skola mandagar, tisdagar och onsdagar och alla ar inte ens heldagar. Vad ska jag gora med all min lediga tid ;)

Just nu star jag och Juliette inne pa en mac store for har far man namligen surfa gratis pa deras datorer. Har varit har minst en gang varje dag och kollat bostadsannonser. Vi vet inte riktigt vad vi ska gora nu eftersom vart mote blev installt. Kanske lagga oss i en park eller natt. Chilla helt enkelt.
Trist att jag inte har nagra bilder jag vet, men ni far klara er ett litet tag till. Kanns det ok?
Later!

Ps. Malin ar en kompis hemifran som bott har nere i fyra manader och vars room mate precis akte tillbaka till Sverige nar jag behovde tak over huvudet. Ibland lyckas man :)
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Det är ju en himla tur med Malin alltså. Operahus och tak över huvudet - nice! Men du, Juliette, hur lyder den storyn? Puss

2010-02-20 @ 09:58:14
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: mammi

Hej gumman! synd att det tar sådan tid att få boende, visste ju iofs att det kunde ta tid. Här är snökaos... njut av värmen! PUSSPUSS!

2010-02-20 @ 14:19:59
Postat av: Anna

Åh verkar jobbigt o hitta nånstans o bo.. tur att du har malin. Åh andra gången på operahuset då, ingen engelsk drottning denna gång=)Var såg du en krokdil??=)puss

2010-02-21 @ 12:43:21
Postat av: Sanna

Hoppas att allt ordar sig, men det gör det om jag känner dig rätt! ;) Hälsa Malin från mig! (Antar att det är Halling?)

KRAAAAM

2010-02-21 @ 14:54:47
URL: http://sannalangvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0