Kyssjukan

2010-07-27 13:50:53
.


Febern var fortfarande kvar i morse och halsen var värre än tidigare så det fick bli ett besök till farbror doktorn. Testade för halsfluss men det var negativt. Fick gå tillbaka in på labbet och ta stick i fingret (aj aj) för att kolla om jag fått körtelfeber men det var också negativt. Farbror doktorn såg lite förbryllad ut men skrev ändå ut medicin för körtelfeber och sjukskrev mig till nästa onsdag. Ibland tar det tydligen lite tid innan man kan se på testerna vilka bakterier man har.

Jag är dödligt allergisk mot penicillinet kåvepenin så jag fick recept på ett annat. Tydligen kan detta penicillinet reagera med körtelfeberbakterierna så att hela ansiktet svullnar upp (?).
- Vi får prova och se vad som händer, tyckte farbror doktorn.
- Eh, ok...

Körtelfeber kallas även för kyssjukan och smittar när man pussas, vilket betyder att jag inte får pussas förrän jag är frisk. Ååååhh! Nu kan jag inte ens pussas utan att ställa till det.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0