Free time

2010-06-03 17:29:28
.

Efter att jag och Jules kört pluggmaraton de senaste dagarna (mer eller mindre effektivt) och en study session till två på natten i tisdags lämnade jag in den sista skrivuppgiften för Writing fiction-kursen plus skrev en 75-minuters tenta i Everyday life i går. Fan vad jag hatar tidspressade tentor - pennan glöder nästan och man hinner ta mig fan få valkar på fingrarna. Bu på det. Tentan gick väl helt ok måste jag säga.
Nu har jag bara en enda exam kvar att göra innan mina utlandsstudier är avslutade, iallafall för den här gången. Den sista tentan är inte förrän den 22:e juni så just nu tänker jag bara njuta av lite välförtjänt ledighet. Eftersom alla andra fortfarande har flera exams kvar, pluggar eller jobbar så vet jag inte riktigt vad jag ska göra med all min fritid men nått ska jag väl komma på. Träna, shoppa, lära mig att hitta bättre i city, blogga, skriva en bok, bygga en hus eller skapa ett botemedel för håravfall?

Kvällen och natten i går plus halva dagen i dag spenderades hos födelsedagsfirande vänner (dock försvann the birthday boy ganska snabbt) Vi drack vin, käkade ost, snackade, spelade musik, sjöng Happy birthday på franska, pussades, campade under stjärnklart tak i vardagsummet (?) och bara gjorde sånt som man drömmer om när man sitter med näsan i skolböckerna.
I morse blev vi serverade apelsinjuice på sängen och det levererades sjukt goda bacon-/avocadomackor. J'aime.

Annars har dagen innehållit återlämning av böcker, simning, lasagne, fransk film och häng med das housemates. Vädret i Sydney kör nån jäkla göteborgsk höst-look-alike och det är heaps rainy, som Kendra skulle ha sagt. Men trots regn så är livet rätt gött just nu. Känns konstigt, men inte längtar hon hem inte... Inte just nu iallafall. Kanske kommer om nån vecka eller två? Ska dock bli gött att få klämma lite på er fina där hemma ♥
  

  


Kommentarer
Postat av: Minna

Kom och kläm! Puss

2010-06-03 @ 20:29:38
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Syrran

Nu får du snart säga vilken dag å tid du kommer... LÄNGTAR!!!! PUSSPUSS! Kul med bilderna på skolan, ser trevligt ut.Var rädd om dig! Mam.

2010-06-04 @ 09:47:39
Postat av: Karin

Håller med Jennifer, när kommer du? Längtar!!

Det va en tjej som hade samma klänning som du idag förresten(den coola som du köpte när vi va i piteå), det gjorde att jag längtade ännu mer!! Å här e superduper-väder så skynda skynda! ;)

PUSS

2010-06-04 @ 18:51:16
Postat av: daddy

Lite tid till tenta blir det om du väntar med jobbet tills dagarna innan. Njut nu till den 21 så du kan känna dig riktigt stressig med sista tentan.

Själv bygger jag så smått på huset i Dalarna.Båten åker i vecka 29 tror jag. det känns inte så viktigt längre. kram,kram

2010-06-05 @ 12:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0