Not housemates but friends!

2010-06-09 15:39:31
.


Franzi flyttade ut igår. Trist. Men hon är jätteglad för sitt nya hus och jag är glad för hennes skull. Vi kommer ju ses ändå de här sista veckorna och en liten resa till Zürich ligger nog inte allt för långt fram i tiden. Vi är inte housemates längre utan vänner. Fint, tycker jag.

Jag var och simmade med Franzi och Stefan (en kille från hennes skola) förrut. Good on us! 1 km som vanligt, men det var faktiskt lite segt idag. Det bästa är ju helt klart att slappa i den varma bassängen efteråt.

Nu ska jag krypa ner under täcket och försöka sätta mig in i Hemingways Old man and the sea. Jag är ju inte jättesugen direkt, men eftersom vi ska skriva om den på tentan om två veckor är det väl lika bra att sätta igång. Tur att den är kort - lite drygt 100 sidor.

Om solen håller sig kvar tills imorgon så ska jag nog ta en liten promenad till stan. Kolla på folk, försöka att inte gå vilse (nej då!) shoppa, fika eller nåt i den stilen. Har fått för mig att jag ska baka kanelbullar också, vi får väl se hur det blir med den saken. Nått ska jag hitta på imorn iallafall.

Nu väntar Ernest på mig här.

Adjö.
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Mys med nya vänner! Klockan som du såg på min arm i min blogg är en plastig sak som jag köpte via internet. Massa fin =) Puss

2010-06-09 @ 19:55:45
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Karin

Fiin bild!

Puss

2010-06-10 @ 13:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0