Welcome to Bankstown Campus

2010-03-01 02:35:54
.
Nu har jag klarat av min forsta skoldag har i landet down under. Det gick bra. Det tar typ en timme och en kvart att komma hit sa jag akte ratt tidigt i morse. Kvart i nio ar val tidigt? Jag kom iallafall hit i extremt god tid och fick sallskap av nagra tjejer fran bussen som hjalpte mig hitta till min sal dar jag skulle ha Introduction to Film Studies. Tror typ att jag ar den enda utbytesstudenten i den kursen, men det kan val bara vara positivt? Ah, det ar du som ar fran Sverige? Coolt. Eller vad tror ni?

Lararen var krasslig sa lektionen blev mer som en sammanfattning av vad som kommer handa under terminen. Eftermiddagens screening stalldes in och imorn blir det ingen tutorial. Skont att borja lugnt. Daremot var jag tvungen att kopa kurslitteratur for $100. Det ar typ 700 spann, for en bok. Inte lugnt! Usch, det ar vi Pitestudenter inte vana vid. Fasen jag minns inte ens nar jag kopte kurslitterur senast. Tur att jag bara behover en bok till, tror jag, och den var inte alls lika dyr. Men sittplatserna i salen var vadderade och skona ;)

Jag kanske borde forklara att varje amne har en timmes forelasning och sen en tillhorande tutorial pa en till en och en halv timme, bada obligatoriska. Tutorialsen (snyggt nar man bojer det pa svenska) finns vid lite olika tider, vissa i anslutning till lektionen, vissa pa helt andra dagar. Dessa skulle man registrera sig pa, vilket jag inte fick reda pa forran forra veckan, men jag lyckades anda fa till schemat helt ok. Imorn ska jag ha English text & writing pa morgonen (med en av tjejerna jag traffade pa bussen forresten) sen blev filmtutorialen (igen - snyggt pa svenska) installd, och efter det ar det tute (battre med forkortningen?) for eng t&w 11-12.30. Tidig dag imorn alltsa.

Nu ska jag nog aka hem. Hmmm hem och hem, men tillbaka till hostelet. Kanns inte jattekul sa nar jag upptackte att det fanns gratis internet har i skolans bibliotek bestamde jag mig for att ta en senare buss. Den gar om 13 min sa jag ska val ga strax.

Och jag vet, fortfarande inga bilder. Boring! Men de kommer. Pa onsdag flyttar vi in i huset och da tar alla ursakter slut. For er som undrar sa ar jag i stort sett lika blek som vanligt, nagra extra fraknar bara ;)

Nu maste jag strutta bort till bussen.

Stor kram! Och nagra sma pussar...
  

Kommentarer
Postat av: Karin

Första dagen avklarad, den e ju "värst", kan bara bli bättre härifrån!! Hoppas du kryar på dig o har det bra! Pussokram från mig

2010-03-01 @ 20:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0