Mamma

2011-03-07 14:06:50
.





I dag fyller min mamma, världens bästa mamma, 50 år. Men hon ser fasen inte ut att vara en dag över 40? 35? 30? Vi kan ju säga så här, med de generna i blodet är jag inte speciellt rädd för att åldras.

Min mamma är en av de mest kärleksfulla personer jag känner. Jag har aldrig tvivlat en sekund på att hon älskar mig, precis lika mycket som jag älskar henne. Att ha en mamma som är lika stolt över mig i mina sämsta stunder som i mina bästa, det är väl ovillkorlig kärlek om något?

Det finns ingenting jag inte kan berätta för mamma och det finns inte en sekund då hon inte vill lyssna. Funderingar över livet, kärlek, känslor. Mamma finns där som en konstant stöttepelare, alltid i mitt och syrrans hörn (förutom när vi slåss med varandra ;)) och alltid med råd som muntrar upp och pushar. Fast visst blir hon lite orolig ibland (som när vi båda spenderade flera månader på andra sidan jorden) men det hör till. 

Mamma har alltid låtit mig och syrran vara dem vi är och hon har lärt oss att man ska leva livet på sitt sätt. Att göra saker som vi blir lyckliga av. Hon är klok min mamma.

Grattis på 50-årsdagen, mamma! Jag är lycklig som har dig och jag hoppas att mina framtida barn kommer känna för mig precis som jag känner för dig.
  


Kommentarer
Postat av: Karin

Men gud nu börjar ju typ jag gråta.. :) sista meningen var ju typ det finaste man kan säga. Fint!

Puss

2011-03-07 @ 19:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0