Pay it forward

2011-03-11 11:44:06
.
Jag var på Ica och handlade i morse och hade en riktigt trevlig upplevelse. Kassörskan i kassa fem var så himla gullig och upplyste mig om att jag kunde handla schampo och balsam i en paketförpakning för 69 kronor i stället för två lösa flaskor för 72 kronor styck. Alltså balsamet på köpet och samtidigt tre sparade kronor. Så jäkla värt!

När jag kom tillbaka till kassan efter att ha hämtat ett schampo- och balsampaket ropade den gulliga kassörskan fram mig och jag fick gå före hela kön. Jag hade ju redan stått i kö en gång, tyckte hon. Jag tackade och tackade igen och sa att det minsann var service i hennes kassa. Undra om de andra kunderna i kön höll med? ;)

Eftersom jag var så tacksam när jag gick ut från affären, en gratis balsamflaska rikare, bestämde jag mig för att köpa en dyr tidning av den hemlöse eller förre detta hemlöse försäljaren som stod på utsidan. Jag hade ju ändå bestämt mig för att spendera de där pengarna så varför inte lägga dem på någon som behöver dem?

Att jag glömde kolla om snubben hade den där blå id-brickan som de legitima försäljarna har, eller det faktum att han bara hade en tidning, ingen växel och försvann ur sikte så fort jag handlat min tidning, det får jag helt enkelt välja att bortse ifrån. För det skulle väl vara jäkligt typiskt om jag nu försöker göra en god gärning men i själva verket bara har betalat för ett paket röda prince.

Om det nu var så att han försvann in till affären för att lägga mina väl investerade pengar på cigg så får det väl vara så då. Min tanke var i alla fall god och det är väl det som räknas när man dör. Karma liksom. Det skulle ju vara jäkligt surt om jag återföds som mask i mitt näst liv enbart på grund av sponsring med ciggpengar. Jag får hoppas på benådning på grund av ovetande, eller möjligtvis naivitet. Fan, här försöker man göra en god gärning och så slutar man som mask bara för det. Tack för den!

Jag bläddrade lite i tidningen förrut, Aluma som den heter, och till skillnad från vad jag förväntade mig verkar den faktiskt ganska intressant. Har köpt Faktum några gånger i Göteborg men jag har aldrig riktigt gillat den. Trodde väl att detta skulle vara same same, men kanske inte?

Oj, nu behöver syrran plötsligt skjuts till skolan här. Dagens andra goda gärning. Jag kanske lyckas uppgradera mig till marsvin innan dagen är över...
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Om du hämtar mig från jobbet kanske du blir en söt liten kanon. Och om du följer med ut ikväll och förgyller allas kväll (även Johans nya fjällas..wohoo) så kan jag lova att du innan morgondagen är en tjusig raskatt värd 16000 kr. Puss

2011-03-11 @ 15:11:12
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha ja men då är det tur du lever i Sverige.. i Peru äter man ju marsvin, det hade ju varit snäppet värre o vara marsvin där! Puss

2011-03-12 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0